Ο κόσμος του Internet είναι ένα απέραντο πεδίο μάχης. Όλοι προσπαθούν να βρουν αυτό το… κάτι, να το βγάλουν πρώτοι στην αγορά, να αποκτήσουν χρήστες, να το βελτιώσουν, προτού τους αντιγράψει κάποιος άλλος ή τους κλέψει την ιδέα και, με μικρές αλλαγές, την κυκλοφορήσει ως δική του. Στο Internet σχεδόν δεν υπάρχει πατέντα για τίποτα. Παραδείγματα υπάρχουν άπειρα. Το Facebook, ας πούμε, δεν ήταν το πρώτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ούτε (στην αρχή) το καλύτερο. Ούτε το Instagram ήταν το πρώτο site για φιλοξενία φωτογραφιών, και σίγουρα όχι το καλύτερο. Κι όμως, «δανείστηκαν» την ιδέα από κάπου αλλού, την έκαναν ελκυστική σε χρήστες και σε «πελάτες» (δηλαδή διαφημιστές) και κυριάρχησαν.
Πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για το TikTok, το οποίο είναι μια μίξη κοινωνικού δικτύου με app που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν μικρά βίντεο. Κι όμως, είναι το social medium με ίσως τη μεγαλύτερη απήχηση σε ηλικίες κάτω των 25 ετών, στις οποίες το Facebook είναι… ούτε καν, ενώ και το Instagram… όχι και τόσο.
Αυτή είναι και η κύρια αιτία που η Google θέλει ένα κομμάτι αυτής της πίτας. Και πως αλλιώς θα μπει στο κομμάτι του βίντεο, παρά πηγαίνοντας στο YouTube και… επιστρέφοντας στις ρίζες του! Για όσους θυμούνται τις αρχές του YouTube, πολλά πολλά χρόνια πριν, δεν διέφερε ιδιαιτέρως από το TikTok, εκτός από το ότι το κομμάτι του social δεν πολυυπήρχε, μιας και δεν υπήρχαν social τότε, ενώ και η διαδικασία παραγωγής βίντεο δεν ήταν απλή υπόθεση – μιας και δεν υπήρχαν smartphones με κάμερες.
Τώρα, λοιπόν, το YouTube Shorts είναι η απάντηση της Google στο TikTok και στον κόσμο των βίντεο μικρής διάρκειας. Έχοντας κάνει την αρχή, δοκιμαστικά, στην Ινδία, το νέο προϊόν του YouTube επιτρέπει την εγγραφή, την επεξεργασία και το ανέβασμα μικρών βίντεο διάρκειας 60 το πολύ δευτερολέπτων. Τα βίντεο αυτά μπορούν να έχουν μουσική επένδυση μέσα από έναν κατάλογο κομματιών, για τα οποία η Google έχει πάρει τις σχετικές άδειες από τις δισκογραφικές εταιρείες (όπως ακριβώς κάνει και το TikTok δηλαδή).
Για την ώρα, το YouTube Shorts λειτουργεί και διατίθεται στις ΗΠΑ, ενώ οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές, αν και οι πρώτοι χρήστες κάνουν λόγο για ένα app το οποίο, ενώ είναι παρεμφερές με το TikTok, έχει ελλείψεις σε κάποια κομμάτια του, όπως αυτό του έξυπνου συγχρονισμού μουσικής.
Ο υπεύθυνος του project Todd Sherman, αναφέρει πως ο πυρήνας”του Shorts είναι το να επιτρέψει τη δημιουργία στις νεότερες γενιές creators, οι οποίοι ίσως το βρίσκουν πολύ δύσκολο να παράξουν υλικό για το YouTube. Αναφέρει, μάλιστα, πως είναι αποστολή τους να δώσουν σε αυτούς τους δημιουργούς φωνή και «πως συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το YouTube με τέτοιο τρόπο που να το κρατά σε επαφή με αυτή τη νέα γενιά δημιουργών οι οποίοι βρίσκουν φωνή σε αυτή την πλατφόρμα».
Πως σας φάνηκε; Εμείς πάντως, διαβάζοντας αυτή την τελευταία φράση είδαμε την αλήθεια να βγαίνει από τα χείλη του υπεύθυνου: η Google και το YouTube βλέπουν το TikTok να προσελκύει τη νεολαία – και όλα αυτά ενώ το YouTube έχει, εδώ και καιρό, αλλάξει ως πλατφόρμα. Ενώ ξεκίνησε ως πλατφόρμα για μικρά βίντεο ερασιτεχνικού επιπέδου, πλέον είναι ένα mainstream μέσο, στο οποίο υπάρχουν επισήμως μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, μεγάλες εταιρείες, επαγγελματίες βιντεογράφοι, και άλλοι σοβαροί παραγωγοί, ενώ πλέον το υλικό στην πλειονότητά του δεν χαρακτηρίζεται ερασιτεχνικό. Μπορεί για τους θεατές να είναι πολύ καλό αυτό το γεγονός, δεν παύει, όμως, να αποτελεί ένα μεγάλο αποτρεπτικό παράγοντα για όσους θέλουν να κάνουν την είσοδό τους σε αυτό το χώρο, με ελάχιστο αρχικό κόστος και εξοπλισμό. Αυτό ήταν και το selling point του TikTok, και αυτό επιχειρεί να καλύψει και το YouTube Shorts. Το αν τα καταφέρει, θα το δείξει ο χρόνος…
Δες αυτό το βίντεο για να μάθεις περισσότερα: https://www.youtube.com/watch?v=9EJIH8kxTn8