Το αυτοκίνητο βρίσκεται στο όριο μιας θεμελιώδους αλλαγής σε πολλά επίπεδα. Μετά από δεκαετίες στασιμότητας, μια σειρά από νέες τεχνολογίες βρίσκονται στα πρόθυρα της εισαγωγής στην αυτοκίνηση, αλλάζοντας ριζικά αυτό που ξέρουμε ως αυτοκίνητο – και αρκετές από αυτές έχουν αρχίσει να κάνουν την είσοδό τους στις καμπίνες και τις μηχανές των οχημάτων που βρίσκονται στις αντιπροσωπείες αυτή τη στιγμή.
Μια από τις τεχνολογίες αυτές είναι το λεγόμενο infotainment (σύνθεση των information και entertainment), το σύστημα που φροντίζει τόσο για την πληροφόρηση του οδηγού όσο και για την ψυχαγωγία των επιβατών. Τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με οθόνες εδώ και αρκετό καιρό, τώρα όμως οι οθόνες αυτές είναι αφής και έχουν αρχίσει να αποκτούν μεγέθη που ξεπερνούν τα smartphones, αρκετές φορές και τα tablets· στα premium μοντέλα του εγγύς μέλλοντος θα δούμε οθόνες custom-made με σχήματα τα οποία θα ξεφεύγουν εντελώς από το παραλληλόγραμμο και θα ακολουθούν τις καμπύλες του ταμπλώ, ενώ τα μεγέθη τους θα πλησιάζουν τις σημερινές τηλεοράσεις!
Όπως είναι φανερό, τα συστήματα αυτά θα έχουν υπολογιστή στο παρασκήνιο και ήδη οι εταιρείες πληροφορικής έχουν αρχίσει την προετοιμασία, με τις Apple και Google να προμοτάρουν ειδικές εκδόσεις των iOS και Android για χρήση στο αυτοκίνητο. Επίσης φανερό είναι το ότι μπορεί τα κρίσιμα συστήματα ελέγχου να σχεδιάζονται από τις ίδιες τις εταιρείες, τα δευτερεύοντα από τις Apple ή Google, όμως βασίζονται σε τρίτους developers για τα λεγόμενα “killer apps”, δηλαδή είναι σημαντικό να υπάρχουν και στο αυτοκίνητο όλα τα apps και οι υπηρεσίες που έχουν οι χρήστες στα κινητά τους, για μια ενιαία εμπειρία. Με άλλα λόγια, να δίνουν στον επιβάτη τη δυνατότητα να αφήσει το smartphone στην άκρη και να συνεχίσει ό,τι έκανε πριν επιβιβαστεί στην οθόνη και στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Και για αυτά, απαιτείται app store.
Έχοντας αυτόν τον στόχο, η Volkswagen, ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, έχει ήδη φροντίσει να προετοιμάσει το έδαφος. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, σύντομα θα δούμε την έναρξη του app store το οποίο θα καλύπτει όλα τα brands του Volkswagen Group, με πρώτη και καλύτερη την Audi, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες ultra-premium όπως οι Porsche, Lamborghini, και Bentley. Η ανακοίνωση αναφέρει ονόματα που ήδη ετοιμάζουν apps, όπως το TikTok, το Spotify, το Yelp, μεταξύ άλλων.
Αυτή η κίνηση του Volkswagen Group έρχεται να “κουμπώσει” στην ανακοίνωση της Mercedes-Benz, η οποία ήδη έχει ετοιμάσει το δικό της app store και έχει ανακοινώσει πως τα νέα της αυτοκίνητα, ξεκινώντας από την E-Class του 2024, θα έρχονται με προεγκατεστημένα apps των TikTok, Zoom, τον εναλλακτικό browser Vivaldi, και άλλα που θα προστεθούν μέχρι τότε. Η Volkswagen, βέβαια, έχει φροντίσει να καλύψει πολύ περισσότερες κατηγορίες με τις συμφωνίες που έχει συνάψει, οι οποίες περιλαμβάνουν από ειδήσεις, μουσική, και podcasts μέχρι και gaming!
Στην αρχή του άρθρου μιλήσαμε, όμως, για θεμελιώδεις αλλαγές. Μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε στην αρχή της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, ενώ και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν είναι μακριά, με πρώιμα τέτοια συστήματα να βρίσκονται ήδη σε χρήση από εταιρείες όπως η Tesla. Υπό αυτό το πρίσμα, το αυτοκίνητο του 2030 πιθανότατα δεν θα θυμίζει σε τίποτε τα οχήματα που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, με το εσωτερικό τους να καλύπτεται από μεγάλες οθόνες και συστήματα infotainment, ενώ η οδήγηση θα γίνεται από τον υπολογιστή, με τελικό στόχο την πλήρη εξάλειψη του τιμονιού και των λοιπών χειριστηρίων. Κάπως έτσι, το αυτοκίνητο του κοντινού μέλλοντος θα μετατραπεί σε όχημα μετακίνησης και όλοι οι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου και του επιβάτη της εμπρός αριστερά θέσης να έχει την ευχέρεια να ασχολείται με άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής, όπως το να… χαζεύει posts στο Facebook!