9
Αθλητισμός

Η τεχνολογία αλλάζει τον αθλητισμό: η νέα όψη των αθλητικών γεγονότων

Η τεχνολογία αλλάζει τον αθλητισμό: η νέα όψη των αθλητικών γεγονότων
Όσο η τεχνολογία μπαίνει στις αθλητικές μεταδόσεις, τόσο και τα ίδια τα αθλήματα μετασχηματίζονται για να αυξήσουν το θέαμα αλλά και το κοινό!

Ο αθλητισμός είναι ένας τομέας ο οποίος παραδοσιακά αντιστέκεται στην πρόοδο της τεχνολογίας. Κι όμως, τα τελευταία χρόνια σημειώνεται μια τεράστια επιτάχυνση της υιοθέτησης τεχνολογικών λύσεων, οι οποίες έχουν αρχίσει και δίνουν απίστευτες δυνατότητες σε προπονητές και ομάδες, αλλά και αλλάζουν τα ίδια τα αθλήματα! Πάμε να δούμε πώς συμβαίνει αυτό.

1. Βελτιωμένη προπόνηση και επιδόσεις

Πολλοί έχουν στον καρπό του χεριού τους ένα smartwatch με διάφορες δυνατότητες παρακολούθησης παλμών και άλλων παραμέτρων. Τα επαγγελματικά trackers, όμως, έχουν πολλαπλάσιες δυνατότητες και δίνουν σε προπονητές και αθλητές τεράστιες δυνατότητες ανάλυσης – η οποία ανάλυση πλέον γίνεται μέσω προηγμένων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνολογία είναι πλέον τόσο προσιτή, ώστε ακόμη και προπονητές σε ερασιτεχνικό επίπεδο έχουν τη δυνατότητα να εκτοξεύσουν τις επιδόσεις.

2. Νέες εμπειρίες θέασης

Όλοι έχουμε δει σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ τα νέα συστήματα ανάλυσης, ακόμη και κατά τη διάρκεια του αγώνα, με γραφικά που εξηγούν μια επίθεση ή το πώς σημειώθηκε ένα γκολ. Πλέον υπάρχουν και περισσότερες κάμερες υψηλής ανάλυσης και ταχύτητας για super-slow-motion, ενώ drones και κάμερες κρεμασμένες από πυλώνες και κάθε άλλο πιθανό και απίθανο μέρος μας δίνουν όψεις οι οποίες φαίνονται αδύνατες! Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου το θέαμα είναι το πρωτεύον, βλέπουμε και πολύ περισσότερα γραφικά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, είτε baseball είτε football.

3. Έξυπνες διαφημίσεις

Πλέον είναι δυνατή η ανάλυση του κάθε ενός θεατή – όσο κι αν αυτό ακούγεται επικίνδυνο. Αλλά υπάρχει και η δυνατότητα προσφορών, όπως το να γνωρίζουν οι υπεύθυνοι την αγαπημένη γωνία που κάποιος βλέπει αγώνες, και να του προσφέρουν σε έκπτωση εισιτήρια για το γήπεδο, ακριβώς στην αγαπημένη του γωνία! Παράλληλα, οι διαφημιστικές, γνωρίζοντας την αγαπημένη σου ομάδα, μπορούν να σου προσφέρουν εκπτώσεις στο merchandise της αγαπημένης σου ομάδας, όταν πας στο σουπερμάρκετ!

4. Engagement για τους οπαδούς

Στις ΗΠΑ όπου τα αθλητικά γεγονότα είναι γιορτή και όχι… πόλεμος, χρησιμοποιείται ήδη η τεχνολογία για να φέρουν περισσότερους θεατές στα γήπεδα, αλλά και να βάλουν περισσότερους θεατές στις τηλεοράσεις τους. Για παράδειγμα, υπάρχει η δυνατότητα να οργανωθούν watch parties σε τοποθεσίες, να προσφέρουν εισιτήρια σε έκπτωση σε οπαδούς που βρίσκονται κοντά στο γήπεδο, αλλά και προσφορές για όσους μένουν σε μεγάλη απόσταση, ώστε να δουν τους αγώνες από την τηλεόραση (από το επίσημο κανάλι) μέσω pay-per-view!

5. Αθλητές στο ρόλο του influencer

Πλέον όλοι έχουν τη δυνατότητα να γίνουν influencers, κάτι που έχουμε δει και με την περίπτωση του Γιάννη Αντετοκούνμπο. Οι αθλητές έχουν το δικό τους κοινό στα social media, επομένως μπορούν να γίνουν “εκπρόσωποι” προϊόντων και εταιρειών – και το κάνουν. Οι αθλητές έχουν πλέον αλλάξει ρόλο και μπορεί να τους ξέρεις από τις αθλητικές διοργανώσεις, όμως πλέον έχεις τη δυνατότητα να τους βλέπεις και στην καθημερινότητά τους, στις διακοπές τους, να δεις ποια προϊόντα χρησιμοποιούν καθημερινά, αλλά και τι απόψεις έχουν για διάφορα θέματα! Οι εταιρείες διαφήμισης αλλά και τα ίδια τα social media το εκμεταλλεύονται αυτό, με πολλούς αθλητές να έχουν το κύριό τους εισόδημα πλέον από σπόνσορες και όχι από τον μισθό τους!

Η τεχνολογία είναι εδώ και ήδη έχουμε δει τις αλλαγές. Για παράδειγμα, στο ποδόσφαιρο έχουμε ήδη προηγμένα συστήματα όπως το goal-line technology για την ανίχνευση του πότε η μπάλα έχει μπει γκολ, έχουμε VAR, βεβαίως, έχουμε ανίχνευση off-side, ενώ ήδη βλέπουμε να μετράται με ακρίβεια ο χρόνος των καθυστερήσεων. Τα αθλήματα θα αλλάξουν και σε κανόνες, με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων θεατών, μιας και πλέον οι διαχειριστές των σπορ έχουν τη δυνατότητα να μετρούν τη θέαση αλλά και τη δυσφορία των θεατών ανάλογα με τα σφυρίγματα των διαιτητών. Πολλά από αυτά έχουν ήδη ξεκινήσει τον μετασχηματισμό – ήδη υπάρχουν αλλαγές στο baseball, όπου άλλαξαν έναν κανόνα 150 ετών, βάζοντας ρολόι στο παιχνίδι, με τον ίδιο τρόπο που στο μπάσκετ η κάθε επίθεση διαρκεί 24 δευτερόλεπτα, και ήδη τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά! Περιμένουμε να δούμε τις επόμενες!