Όπως πιθανόν γνωρίζεις εάν χρησιμοποιείς τα app stores των mobile συσκευών, οι περισσότερες εφαρμογές διατίθενται επί πληρωμή. Υπάρχουν φυσικά και δωρεάν apps, ωστόσο εμφανίζουν διαφημίσεις ή περιλαμβάνουν περιορισμένη λειτουργικότητα. Έτσι, για να αξιοποιήσεις πλήρως τις δυνατότητες ενός app που χρειάζεσαι θα πρέπει να το πληρώσεις. Αυτό γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας την οποία θα πρέπει να έχεις εισαγάγει στο σύστημα πληρωμών της εκάστοτε πλατφόρμας (Google Play Store, Apple Store). Πριν δούμε το εάν και το πώς μπορείς να ζητήσεις τα χρήματά σου πίσω και σε ποιες περιπτώσεις, θα πρέπει να τονίσουμε ότι εάν δεν θέλεις να κάνεις αγορές κατά λάθος – ειδικά εάν δίνεις κινητό και tablet σε παιδιά – θα πρέπει να φροντίσεις να ρυθμίσεις να ζητείται κωδικός ή δακτυλικά αποτυπώματα κάθε φορά που αγοράζεις ένα app, μουσική, βιβλίο ή ταινία.
Εάν πάντως διαπιστώσεις με… τρόμο δεκάδες αγορές που έχουν μειώσει το όριο της πιστωτικής σου κάρτας να τι μπορείς να κάνεις:
Άνοιξε το Google Play Store από τον υπολογιστή σου. Προσοχή! Ό,τι αναφέρουμε εδώ δεν λειτουργεί μέσα μέσα από την εφαρμογή στο κινητό σου, αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσεις browser σε υπολογιστή.
Μπες με το Google ID σου και κατόπιν πήγαινε στην επιλογή Λογαριασμός. Εκεί θα δεις το ιστορικό των παραγγελιών σου, δηλαδή μια λίστα με τις εφαρμογές που έχεις αγοράσει ή κατεβάσει στη συσκευή σου. Δίπλα σε κάθε εφαρμογή υπάρχει το γνωστό εικονίδιο με τις τρεις τελείες. Πάτα το και θα εμφανιστεί η επιλογή «Αίτημα επιστροφής χρημάτων». Εκεί υπάρχει μια λίστα με διάφορες επιλογές από τις οποίες θα πρέπει να επιλέξετε αυτή που σας εξυπηρετεί. Έτσι, μπορείτε να διαλέξετε «Έκανα την αγορά κατά λάθος», «Η αγορά πραγματοποιήθηκε από μέλος της οικογένειας χωρίς τη συγκατάθεσή μου» κ.ο.κ.
Κατόπιν, μπορείς να περιγράψεις στο σχετικό πεδίο το πρόβλημά σου και να περιμένεις να αποφασίσει η Google. Πάντως, έχε υπόψη σου ότι (όπως τονίζεται στην πολιτική επιστροφής χρημάτων): «Οι περισσότερες αγορές που πραγματοποιούνται στο Google Play δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για επιστροφή χρημάτων. Ωστόσο, μπορείς να λάβεις επιστροφή χρημάτων για ορισμένες αγορές. Συμπλήρωσε αυτή τη φόρμα για να ζητήσεις επιστροφή χρημάτων και θα λάβεις ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με το οποίο θα σε ενημερώνουμε σχετικά με το εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις».
Το παραπάνω σημαίνει ότι η περίπτωσή σου θα εξεταστεί, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα πάρεις πίσω τα χρήματά σου.
Με παρόμοιο τρόπο λειτουργεί και η επιστροφή χρημάτων από το App Store και iTunes. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να μπεις στο http://reportaproblem.apple.com/ και να εισέρθεις με το Apple ID σου. Έχε υπόψη σου ότι μπορείς να ζητήσεις επιστροφή για ψηφιακό υλικό (μουσική, βιβλία, apps) που έχεις αγοράσει τις τελευταίες 90 ημέρες, ενώ όπως είναι προφανές, δεν μπορείς να ενοικιάσεις μια ταινία από το iTunes, να την δεις κανονικά και κατόπιν να ζητήσεις τα χρήματά σου πίσω.
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.