80
COSMOTE Tips

Συνδέεσαι στο Facebook; Το μέλλον θα το κάνεις με τον… εγκέφαλό σου

Συνδέεσαι στο Facebook; Το μέλλον θα το κάνεις με τον… εγκέφαλό σου

Αντί να χρησιμοποιείς πρωτόγονα μέσα όπως οθόνες και περιφερειακά, η εταιρεία αναζητά τρόπους αλληλεπίδρασης με το PC ή το κινητό σου μέσω της χρήσης του εγκεφάλου!

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Regina Dugan, επικεφαλής του τμήματος R&D του Facebook: “Πώς θα σου φαινόταν να πληκτρολογείς απευθείας με το μυαλό σου;“. συγκεκριμένα, η Dugan έδειξε ένα video demo, όπου μια γυναίκα στα εργαστήρια του Stanford έχει τη δυνατότητα πληκτρολόγησης 8 λέξεων το λεπτό με το μυαλό της. Αυτό σημαίνει πως θα μπορείς να στέλνεις μηνύματα στους φίλους σου χωρίς να χρησιμοποιείς το πληκτρολόγιο του κινητού σου.

Μάλιστα, σε λίγα χρόνια από τώρα, η ομάδα έρευνας αναμένεται να παρουσιάσει ένα σύστημα πραγματικού χρόνου που θα “πληκτρολογεί” περί τις 100 λέξεις το λεπτό. Επιπλέον, η Dugan προσέθεσε πως θα μπορούμε να “ακούσουμε” την ανθρώπινη ομιλία με τη χρήση του δέρματός μας – παρεμφερές με τη χρήση του συστήματος Braille, αλλά μέσω ενός συστήματος ενεργοποιητών και αισθητήρων.

Ως παράδειγμα, η εταιρεία έδειξε ένα βίντεο όπου μια γυναίκα μπορούσε να αναγνωρίσει ακριβώς ποια αντικείμενα επιλέχθηκα σε μια οθόνη αφής, βάσει ερεθισμάτων που μεταδίδονταν από ένα συνδεδεμένο περιβραχιόνιο. Το σύστημα των ενεργοποιητών του περιβραχιονίου συντονίστηκε σε 16 ζώνες συχνοτήτων και διέθετε ένα απλό λεξιλόγιο εννέα λέξεων, η εκμάθηση του οποίου χρειάστηκε περίπου μία ώρα.

Η εξέλιξη αυτή προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα απομάκρυνσης των γλωσσικών φραγμών. Θα μπορούσες, θεωρητικά, να σκέφτεσαι στα Μανδαρινικά, αλλά να “αισθάνεσαι” στα Ισπανικά, δεδομένου πως είμαστε φτιαγμένοι να επικοινωνούμε και να συνδεόμαστε.

Φυσικά, η τεχνολογία αυτή χρειάζεται ακόμα κάποια χρόνια για να ωριμάσει και να εξελιχθεί. Και αυτό είναι μόνο ένα από τα παραδείγματα για το τι σχεδιάζει η ομάδα του Facebook, στην οποία ανήκει η Dugan. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: “ο κόσμος μας είναι ταυτόχρονα ψηφιακός και φυσικός, οπότε στόχος είναι να δημιουργήσουμε μια νέα κατηγορία προϊόντων consumer που είναι καταρχάς social σε κλίμακα.”

Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις…